بیومکانیک در سامانه ماهیچه ای استخوانی

بیومکانیک در سامانه ماهیچه ای استخوانی

 

مولفان: مانوهار م پنجابی, آگوستوس آ وایت

مترجمان: دکتر علی استکی و مهندس حامد عامری

تعداد صفحات: 329

نوع فایل: pdf

دانلود با لینک غیرمستقیم

 

تکنیک DISC چیست و چه کاربرد در تیم سازی دارد

تکنیک DISC چیست و چه کاربرد در تیم سازی دارد

مدل دیسک یک تکنیک روانشناختی برای شناخت تیپ شخصیتی افراد است 
مدیریت و هدایت مناسب رفتار فردی و گروهی یکی از ضرورت های زندگی و کار است که این موضوع نیازمند شناخت تیپ شخصیتی خود و دیگران است این مدل توسط یکی از روانشناسان دانشگاه هاروارد به نام دکتر ویلیام مولتون مارستون  برای شناخت و پیش بینی تیپ شخصیتی افراد ابداع شده است 
به موجب فرضیه این روانشناس، رفتار تمامی افراد با توجه به ۴ خصیصه اصلی قابل پیش‌بینی است. 
آنچه در مورد تست دیسک می بایست مد نظر قرار داد این است که این تست تحت هیچ عنوان شخصیت افراد را تحلیل نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد که کدامیک از ۴ حالت در شخص غالب است.
این چهار حالت به شرح زیر است.

Dominant
افرادی که نه تنها برون گرا هستند بلکه در عین حال کار برایشان مهم است اصطلاحاً تیپ D هستند (معنی لغوی Dominant با نفوذ، با سلطه، مسلط و … است). این تیپ افراد غالباً روی نتایج، حل مشکلات و مسائل و نتیجه متمرکز هستند.

Inspiring 
افرادی که برون گرا هستند  اما بیشتر به روابط انسانی متمایل هستند جزو تیپ I هستند (معنی لغوی واژه Inspiring الهام بخش است.) این گروه بیشتر تمایل دارند تا روی تعامل با سایر افراد، لذت بردن از لحظات زندگی و خوش بودن تمرکز کنند. این افراد منبع انرژی مثبت بوده و سعی می کنند زندگی و روابط با نشاطی داشته باشند.

Supportive 
افرادی که درون گرا هستند و در عین حال روی روابط انسانی متمرکز می‌باشند اصطلاحاً S هستند به نحوی  که بر ایجاد و  حفظ روابط انسانی،‌ دوستی ،  صلح و آرامش و به طور کلی هارمونی متمرکز می باشند (معنی لغوی Supportive حامی، حمایت گر و پشتیبان است).

Cautious
افرادی که درون گرا هستند اما بر خلاف تیپ S، کار برایشان مهم‌تر از روابط انسانی است اصطلاحاً C نامیده می شوند (معنی لغوی Cautious محتاط است). این افراد بیشتر روی حقایق، قوانین و مقررات تمرکز می کنند.

نکته مدیریتی
از دیدگاه مدیریتی آنچه در تیم سازی و کار گروهی اهمیت دارد ایجاد انسجام و کارایی تیمی با استفاده از بکارگیری اقراد مختلف  با دانش ، تجربه و توانمندی های مکمل است چنین تیم هایی در صحنه عمل کارایی و اثربخشی مناسب دارند.

آب شرب از شیر‌های مردم جدا می‌شود؟

آب شرب از شیر‌های مردم جدا می‌شود؟
 آب شرب از شیر‌های مردم جدا می‌شود؟
ایده طرح تفکیک «آب شرب» و «آب بهداشتی» در ایران، سابقه‌ای بیش از یک دهه دارد که البته این بحث در سال ۱۳۹۵ به طور جدی تری مورد ارزیابی قرار گرفت و برخلاف نظر نمایندگان مجلس این طرح هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز: ایده طرح تفکیک «آب شرب» و «آب بهداشتی» در ایران، سابقه‌ای بیش از یک دهه دارد که البته این بحث در سال ۱۳۹۵ به طور جدی تری مورد ارزیابی قرار گرفت و برخلاف نظر نمایندگان مجلس این طرح هنوز وارد مرحله اجرایی نشده است.


در حال حاضر در ایران که در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد آب با هزینه‌های گزاف تولید و با هزینه‌های بسیار سنگین تصفیه و سپس در پروسه‌های پرهزینه به آب قابل شرب تبدیل می‌شود و در شبکه توزیع شهری قرار می‌گیرد و این درحالیست که تنها شش درصد از آن به مصرف شرب انسانی می‌رسد و مابقی صرف مصارف بهداشتی (شست و شو)، آبیاری فضای سبز خانگی و استحمام می‌شود و در واقع بخش اعظمی از هزینه‌های تولید آب شرب در پروسه مصرف، به هدر می‌رود.

طبق وعده‌های مسوولان وزات نیرو قرار شده که این طرح در دولت دوازدهم با نگاه ویژه تری مورد ارزیابی قرار بگیرد. اماباید در ابتدا برای اجرایی شدن این طرح اولویت‌بندی صورت گیرد. به عبارت بهتر می‌توان علت اجرایی نشدن این طرح را تاکنون لزوم رعایت استاندارد‌های لازم معرفی کرد که متاسفانه تا کنون علی رغم ورود وزارت بهداشت به این حوزه نتیجه‌ای بدست نیامده است.

البته وزارت نیرویی‌ها بر این باورند که اجرای این طرح نمی‌تواند راه چاره‌ای برای حل مشکلات باشد، اما برای این کار قراردادی را با دانشگاه شهید بهشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان منعقد کردند تا تحقیقات لازم روی این طرح صورت گیرد و بر اساس گفته‌های عباس سروش معاون آب و آبفای وزیر نیرواین طرح در دو شهر آغاز شده، اما سیاست وزارت نیرو این است که با احتیاط بیشتری برای این مهم گام بردارد چرا که باید استاندارد‌های محکمی برای آب بهداشتی و غیرشرب در نظر گرفته شود، بنابراین ابتدا باید استاندارد تعریف شود و اگر این مسئله را بخواهیم به تمام استان‌ها تعمیم دهیم، باید به این مسئله توجه کنیم که آب کیفیت حداقلی را برخوردار باشد.

وی ادامه داد: البته جدا کردن آب شرب از آب بهداشتی هزینه‌هایی را در بر دارد که باید به این موضوع توجه شود. به طور کلی باید گفت که این مسئله شدنی است، به شرط این‌که ابتدا استاندارد تعیین شود، بعد از آن محاسبات مالی برای هر استان صورت گیرد و نهایتاً این موضوع در استان‌ها اجرایی شود. ولی ذکر این نکته نیز ضروری است که این طرح را نمی‌توان به عنوان یک قاعده کلی برای استان‌ها اجرایی کرد و ممکن است در شهر‌های کوچک انجام چنین کاری به‌صرفه نباشد.

علی رغم وعده وعید‌های مسوولان آبی برای اجرای این طرح هنوز هیچ نشانه‌ای از سرانجام رسیدن این طرح دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسد که دولت سیاست جدی برای اجرای این طرح ندارد و این در شرایطی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا این طرح اجرایی شده و نتایج خوبی را نیز دربر داشته است.
 
منبع: ایسنا

چرا فالوور اينستاگرام بخريم؟

اينستاگرام گردش و سير در تصاوير اشتراكي است و يك سيستم عالي براي ثبت لحظات خاص و ارتباط با مردم جهان است. اين شبكه اجتماعي همچنين به صاحبان مشاغل فرصت تبليغ محصولات و سرويس هايشان را ميدهد.

استفاده از اينستاگرام براي تبليغ تجارت شما خيلي به صرفه و آسان است.
به عنوان مثال شما ميتوانيد تصاوير مشترياني كه از خريد و استفاده از سرويس و يا محصولات شما راضي هستند را پست كنيد تا برند خود را تبليغ كنيد. براي اينكه به افراد زيادي توسط اينستاگرام برسيد داشتن فالوور خيلي حياتي است.
شما نميتوانيد اهميت داشتن فالوور را ناديده بگيريد، هر چقدر شما فالوور بيشتر داشته باشيد شدت تبليغات شما بيشتر خواهد شد.


فالوور اينستاگرام

خوب آيا اينستاگرام واقعا مهم است؟

بله- اگر شما از اينستاگرام به درستي استفاده كنيد به موفقيت در تجارت شما كمك ميشود.
و ميتواند به شما كمك كند تا مشتريان بيشتري را به تجارت خود سوق دهيد و شهرت شركت خود را ميان در ميان مشتريان افزايش دهيد.
خيلي از تجارت ها موفقيت هاي بسياري را از اكانت اينستاگرام خود مشاهده ميكنند.
شما نيز ميتوانيد افزايش و رشد چشم گيري از طريق شبكه اجتماعي دريافت كنيد.

شما ميتوانيد فالوور هاي زيادي را توسط استراتژي هاي مختلف مثل فالو كردن ديگران- پست كردن تصاوير زيبا به اشتراك گذاري در شبكه هاي اجتماعي، كامنت گذاري درست در زير عكس ديگران و تگ كردن عكس ها به دست بياوريد.

اين استراتژي ها به شما كمك ميكند تا فالوور خود را افزايش دهيد ولي اين روش ها به آرامي تعداد فالوور هاي شما را افزايش ميدهند.

شما ممكن است به هدفتان براي رسيدن به تعداد خيلي زياد از فالوور در يك بازه زماني نرسيده باشيد.
بهترين استراتژي كه شما ميتوانيد از آن بهره برداري كنيد تا تعداد فالوور هاي زيادي را داشته باشيد خريد فالوور ميباشد.
صرف نظر از اينكه شما به تازگي اكانت اينستاگرام خود را ساخته ايد يا تعداد كمي فالوور داريد اين بهترين استراتژي خواهد بود. تعداد فالووري كه شما خريداري ميكنيد به شما كمك ميكند تا محبوبيت خود را در اينستاگرام افزايش دهيد.

مردم زماني كه ميبينند شما فالور هاي زيادي داريد ترغيب مي شوند شما را دنبال كنند تا ببينند چه چيزي در مورد عكس هاي شما جالب است.

وقتي شما فالوور اينستاگرام ميخريد شما فالوور هاي خود را سريع افزايش ميدهيد.

محدوديتي در خريد تعداد فالوور هاي اينستاگرام وجود ندارد،بعضي از پكيج هاي خريد فالوور به تعداد فالوور ۱۰۰ تا ايي و بعضي از پكيج هاي خريد فالوور ۱۰۰۰ تايي ارائه ميشود.
اين بدان معناست كه با توجه به بودجه شما پكيج هاي مختلفي موجود ميباشد.

زمان خريد فالوور دقت كنيد كه از جايي معتبر و شناخته شده خريد كنيد.

دليل اهميت اينستاگرام :

براي اينكه شما به اهميت اينستاگرام پي ببريد ميبايست ابتدا متوجه پروسه ايي كه توسط آن مشتريان بالقوه تجارت شما را پيدا ميكنند شويد. بگذاريد از نگاه مشتريان به قضيه نگاه كنيم. فرض كنيد فردي به نام Ted مشتاق خريد ساعت است ولي تا به حال به علت پيدا نكردن ساعت با قيمت مناسب ساعتي خريداري نكرده است.

Ted در اينستاگرام با #ساعت به جستجوي ساعت هاي مختلف ميگردد او در جستجو هايش افراد زيادي كه ساعت هاي مختلف بر دست دارند را مشاهده ميكند.

او شيفته يكي از ساعت هايي كه در عكس مشاهده ميكند ميشود بلافاصله بر روي عكس كليك ميكند و توضيحات عكس را ميخواند.
در توضيحات اسم شركت و مشخصات شركت توليد كننده ساعت را ميبيند. سپس تصميم ميگيرد كه پروفايل اينستاگرام شركت توليد كننده را مشاهده كند.

وقتي وارد صفحه پروفايل اينستاگرام شركت ساعت ميشود تحت تاثير قرار ميگيرد.
صد ها عكس از افراد مختلف كه ساعت هاي مختلف شركت را به دست كرده اند مشاهده ميكند.

ساعت ها صد يا يا هزاران لايك دارد، هر ساعت قيمت مدل و توضيحات مربوط با هر مدل رادارد. او متوجه ميشود كه قيمت ها در رنج مورد نظر اوست.

اينستاگرام در او اشتياق خريد ساعت را بيشتر ميكند. او وب سايت شركت سازنده ساعت را مشاهده ميكند(لينك سايت در بالاي پروفايل اينستاگرام شركت سازنده است) و او سريعا خريد را از سايت انجام ميدهد.

همانطور كه ميدانيد اعتبار در شبكه هاي اجتماعي حياتي است.
پروفايل محبوب اينستاگرام شما ميتواند موفقيت هاي بيشتري را براي تجارت شما به ارمغان بياورد.
اينستاگرام محيط جذابي دارد كه بيشتر كاربران آن جوان هستند. اگر شما تصاوير جذابي داشته باشيد كه محصولات و سرويس شما را نمايش بدهد مشتريان بالقوه شما تحت تاثير قرار ميگيرند.

اينستاگرام راه ديگري براي نمايش تجارت شما ميباشد و مشتريان از حالت دفاعي كه در زمان خريد به خود ميگيرند فاصله ميگيرند و حس اينكه چيزي به آنها فروخته ميشوند را ندارند. چون اينستاگرام فروش به معني واقعي فروش را به آنها نميدهد.

زمان گذاشتن براي ساختن پروفايل اينستاگرام ميتواند يك سرمايه گذاري عالي باشد.
و فروش قابل توجه ايي را با تركيب ترافيك ناشي از اينستاگرام براي مشترياني كه به واسطه آن به وب سايت مراجعه ميكنند به ارمغان مي آورد.

ولي ايجاد فالوور ها و محبوبيت دادن به پروفايل اينستاگرام راحت نيست.
شما بايد استراتژي ها و روش هاي متفاوت زيادي را به كار ببريد و رشد دادن اين فالوور ها كار طاقت فرسا و طولاني ميباشد تمامي شركت هاي بزرگ و كوچك به سرعت متوجه فوايد و سود آوري خريد فالوور اينستاگرام و لايك شده اند.
چرا كه اين راه يك مسير كوتاه و مييانبر براي اين موفقيت در اين شبكه اجتماعي است و شما نيز اين را به عنوان يك انتخاب بايد در نظر بگيريد و در كنار ان ما به شما پيشنهاد ميكنيم كه پروفايل خود را هم به روش طبيعي هم به روش مصنوعي (خريد فالوور) با هم پيش ببريد تا رشد پروفايل را به بالاترين حد خود برسانيد و تاثير آن را در تجارت خود ببنيد